Har du frågor kring din bostad?

Välkommen att kontakta oss på Peab Bostad Kundservice

Du hittar både nyttig information och svaren på många vanliga frågor på Peab Bostad hemsida. Klicka här 

Kontakta oss på Kundservice

Mejl: kundcenter@peabbostad.se

Tel: 0101-500 430 (måndag till fredag kl. 08:00-16:00)

Uppge föreningen namn, ditt namn, fel, lägenhetsnummer samt telefonnummer (Anmälda fel som inte är garantifel utan uppkommit genom tex. handhavandefel, normalt slitage eller oaktsamhet kan komma att debitera dig som bostadsrättshavare).

HSB Fastighetsjour

Före kl 8:00 efter kl 16:00 och helger

Tel: 020-140 16 16

Observera att detta kan innebära en kostnad för dig om det är fel av icke akut karaktär som anmäls.


Felanmälan/tv/tele/data

Telia Kundtjänst

Tel: 900 200

Telia butik finns i I-huset på IKANO och på Tanneforsgatan i Linköping

Felanmälan vitvara Electrolux

Då två år nu gått sedan vi flyttat in och tvåårsbesiktningen är förbi felanmäls numera våra vitvaror direkt till Peab Bostads kundservice, och alltså inte till Electrolux som det varit tidigare.

Bilpoolsinfo – Sunfleet

Som boende i denna fastighet (Innovationen 4) har du fritt medlemskap utan anslutningsavgift Sunfleet bilpool t o m 2023-02-28

Tel: 031-757 65 00

Mejl: info@sunfleet.com www.sunfleet.com

Tekniska Verken

För att kunna slänga era soppåsar behöver ni en tagg som ger er tillgång till sopsugens inkast. Två taggar delas ut till varje hushåll i samband med att ni tecknar abonnemang hos Tekniska Verken. Vid borttappad tagg kontakta Kundservice.

Tel: 0771 – 25 26 27

Mejl: kundservice@tekniskaverken.se


Vad gör jag om något inte fungerar?

Var kan jag hitta klistermärket/produkt ID på min Electrolux produkt?